Marianne Jenner

Wilhelminalaan 1a
9752 LL Haren

Marianne Jenner

Schilderijen acryl

Ik werk graag met acryl verf. Deze snel drogende verf combineert goed met mijn losse schildertoets.
Hierdoor krijgen schilderijen dynamiek en worden ze levendig.
Mijn portretten en andere werken ontstaan uit een palet van warme kleuren.
Schilderen is voor mij een zoektocht om de juiste balans te vinden van harmonieuze en sfeervolle kleuren.
In mijn portretten wil ik het karakter van een persoon laten spreken.

Mijn stijl is neo-impressionistisch.

Mensen en hun achtergronden staan centraal in mijn werk.
Herinneringen aan mijn leven in India en andere Aziatische landen keren daarin steeds weer terug. 

Open Ateliers Haren 2019

‘Dansend meisje’

  

Open Ateliers Haren 2017

‘Portret Kees’

Harener Salons 2015

‘Sirenen’, acryl  op paneel, 76 x 76cm, met lijst, 100 x 100, 2014

 


‘Portret van jongen’, acryl op paneel, 40 x 40, 2014

Open Ateliers Haren 2013

Anne-Linde en Oetze

Open Ateliers Haren 2012

Aad

Oetze

Open Ateliers Haren 2011

Verbindingen is dit jaar het thema van de Open Ateliers. Voor mij is de band Moeder-Kind de belangrijkste verbinding. Het belang weerspiegelt zich in een ander kleuren palet dat ik heb gebruikt. Andere voor mij belangrijke verbindingen liggen in het gezin en mijn vroegere ervaringen in Azië. Voor mijn vroegere Aziatische schilderijen heb ik een duidelijk kleurrijker palet gebruikt. Na ongeveer twee jaar focus op het gezin, ben ik dit jaar weer teruggekeerd tot mijn fascinatie met Azië. Dit jaar ben ik begonnen met miniaturen (10×10 en 15×15 cm.) over de rivier de Ganges. In India heb ik 2 jaar gewoond en fine arts gestudeerd. Daarna heb ik aan de Rijksuniversiteit Leiden 5 jaar Indo-Iraanse talen en culturen gestudeerd. Nog steeds werk ik het liefst met acryl verf omdat door de korte droogtijd van acryl ik snel kan werken, wat het beste past bij mijn neo-impressionistische schilderstijl en ook bij mijn karakter. De combinatie snel drogende verf en mijn losse schildertoets geven aan mijn beelden en portretten een zekere dynamiek en levendigheid. Af en toe maak ik gebruik van glacis (verschillende laagjes dunne verf over elkaar heen) waardoor aan bijvoorbeeld portretten meer diepte en warmte gegeven kan worden. Mijn schilderijen ontstaan uit een palet van warme en levendige kleuren. Het uiteindelijke werk ontstaat door al zoekende een balans te vinden van sfeervolle, harmonieuze kleuren. Expositie in 2011: Februari tot Mei 2011: Ziekenhuis Ny Smellinghe in Drachten; Bureau Regio Politie Groningen (eind 2011).

Hemelnimf III, 50 x 70, acryl op paneel

Open Ateliers Haren 2010

Momenteel werk ik toch het liefst met acrylverf omdat door de korte droogtijd van acryl ik snel kan werken, wat het beste past bij mijn neo-impressionistische schilderstijl en ook bij mijn karakter. De combinatie snel drogende verf en mijn losse schildertoets geven aan mijn beelden en portretten een zekere dynamiek en levendigheid. Af en toe maak ik gebruik van glacis (verschillende laagjes dunne verf over elkaar heen) waardoor aan bijvoorbeeld portretten meer diepte en warmte gegeven kunnen worden. Mijn schilderijen ontstaan uit een palet van warme en levendige kleuren. Het uiteindelijke werk ontstaat door al zoekende een balans te vinden van sfeervolle, harmonieuze kleuren.

Man, 50 x 60, paneel

Moeder, 30 x 40, doek

De verwondering, 40 x 40, doek

  

Open Ateliers Haren 2009

Open Kunstroute Haren 2004

Open Kunstroute Haren 2003

openatelierslogo2